لحظه بستن قرارداد ، لحظه بسیار مهم و سرنوشتسازی است. انتخاب عبارات مناسب برای عقد قرارداد بسیار مهم است. و این لحظه احتمالاً همان لحظه سرنوشتسازی است که مشخص میکند که تلاشهای شما به نتیجه خواهد رسیده است یا نه. شما تنها ندهای نیستید که از لحظه بستن قرارداد احساس نگرانی میکند. هرچند، بدون این احساس خطر، بستن موفقیت آمیز چندان هیجان انگیز نخواهد بود. این هیجانهاست که ندگان را به سمت تلاش مستمر هدایت میکند. از آنجایی که از متخصصان انتظار میرود تا بهترین نتایج را برای تلاش خود ایجاد کنند، تعداد زیادی از تکنیکهای بستن در طول این سالها توسعه یافتهاند.
در اینجا چند روش بستن قرارداد اثبات شده را مرور میکنیم و میگوییم چرا آنها بسیار مؤثرند.
نحوه بستن یک قرارداد
روشهایی که در این مقاله از آنها یاد میکنیم عبارت اند از:
- روش حالا یا هیچ وقت دیگر
- روش خلاصه
- روش با زاویه تیز
- روش با سوال
- روش فرضی
- روش آماده
- روش نرم
به منظور بستن با فرد مورد هدف، تکنیکهای بسیاری وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:
روشهای بستن قرارداد سنتی
تکنیکهای بستن سنتی معمولاً از بعضی ترفندهای روانشناسی استفاده میکنند که به آنها قدرت انتخاب آخر را میدهد. دو روش بسیار معمول آن از این قرارند.
1. بستن قرارداد به روش یا الان یا هیچ وقت دیگر
این موضوع جایی است که ندگان پیشنهادی را ارائه میدهند که شامل سود ویژهای است و باعث میشود تا فوری انجام شود. برای مثال:
«این یکی آخرین جنس با این قیمت است».
«ما یک تخفیف 20 درصدی را فقط برای مشتریانی که امروز ثبتنام میکنند در نظر گرفتهایم».
«اگر شما الان قصد دارید، من میتوانم سریع شما را به قسمت اصلی صفحه هدایت کنم».
این روش موثر است زیرا که باعث ایجاد یک حس فوریت در فرد مورد هدف میشود و میتواند بر حس بیخیالی مشتری احتمالی در هنگام غلبه کند. اما به دلایلی در اصل این ضربه نهایی نیست. بله قطعاً شما همیشه باید ارزش محصول را قبل از ارائه تبلیغات یا تخفیف اثبات کنید.
2. بستن قرارداد خلاصه یا به روش جمع بندی مزای
ندگانی که از این روش استفاده میکنند، بر مزایای متعدد تأکید میکنند. در این روش نده در تلاش است مجموعه ای از مزایا را در برابر دید مشتری قرار دهد برای مثال:
«بنابراین ما ماشین لباسشویی سانتریفیاب را با موتور بدون برس، همراه با 10 سال ضمانت جامع و خدمات تحویل و نصب رایگان ارائه میدهیم. زمان مناسب تحویل چه زمانی خواهد بود؟»
با جمع بندی نکات توافق شده قبلی در یک بسته چشمگیر، شما در اصل به فرد مورد هدف کمک میکنید تا به راحتی درک کنند که از این معامله واقعاً چه سودی دریافت میکنند.
3. بستن قرارداد با زاویه تیز
افراد مورد هدف معمولاً درخواست تخفیف یا اشانتیون میکنند زیرا به خوبی میدانند که امکان این امر وجود دارد و همچنین میدانند که شما هم توقع این موضوع را دارید. اگر شما اجازه انجام این کار را از مدیر خود گرفتهاید، از تکنیک بستن با زاویه تیز استفاده کنید تا مخاطب خود را غافلگیر کنید.
اگر آنها پرسیدند: «آیا شما میتوانید چند ساعت اضافه پرواز را با نرخ تخفیف ارائه کنید؟» شما پاسخ دهید: «حتماً، اما اگر من اینکار را برای شما انجام دهم، آیا شما هم همین امروز قرارداد را امضا میکنید؟» بسیار محتمل است که آنها توقع چنین پاسخی را از سمت شما نداشته باشند. چرا؟ اول، بخاطر اینکه شما با درخواست آنها موافقت کردید و دوم اینکه از آنها خواستید تا همین امروز معامله را ببندند. شما در این حالت وارد یک گروکشی میشوید که البته مزایا و معایب خاصی دارد.
روشهای مدرن بستن قرارداد
روشهای که از آنها یاد شد احتمالاً کمی قدیمی به نظر میرسند. با به کار گیری این روشهای قرارداد بستن، مشتریان شما ممکن است به شما، به دید فردی که فقط میخواهد همه چیز را سریع بد نگاه کنند، مخصوصاً در این زمان که جذبی (inbound sales) افزایش یافته است. اینباند یا درونگرا یا جذبی حاصل کار اینباند مارکتینگ یا بازاریابی درونگرا است برای آشنایی بیشتر با این روش مقاله همه چیز درباره بازاریابی درونگرا inbound marketing را بخوانید
به ویژه اینکه، خود مفهوم بستن قرارداد باید به تنهایی شامل همهچیز شود، از جمله توافقهای افزایشی که شما در طول یک فرآیند تعهداتی را تضمین میکنید؛ نه تنها فقط در لحظه نهایی.
در یک تعامل ، نماینده باید تلاش کنند تا:
- نیازهای مشتری را کشف کند.
- با نحوه ارائه محصولات یا خدمات خاص ارتباط برقرار کند.
- راهحل ارزان قیمت و رضایت بخش برای آن نیازها ارائه کند.
اگر این سه مورد به درستی تحقق یابند، نباید مانعی برای بستن قرارداد وجود داشته باشد. سوال بستن را میتوان مستقیماً در همان لحظه پرسید.
ادامه مقاله را در لینک زیر دنبال کنید:
https://novinmarketing.com/article/contract-of-sale/
آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی | نوین مارکتینگ بستن ,قرارداد ,لحظه ,آنها ,ارائه ,مورد ,بستن قرارداد ,قرارداد ,بستن ,برای مثال , سنتی منبع
درباره این سایت